Der er mange ting at tage stilling til, når du skal starte en ny webshop. Vi har samlet en liste med 3 ting, du i hvert fald bør være opmærksom på og til sidst slutter vi af med en anbefaling til en løsning, der fungerer optimalt, når det kommer til webshops.

De 3 ting, du skal holde for øje, er:

1) Valg af platform til din webshop

Dette punkt er måske det vigtigste, da det har stor betydning for, hvor godt din shop kommer til at fungere og ikke mindst på dine egne muligheder for at designe og følge med i forskellige tal.

Inden du vælger en platform ud af det blå, så kan det være en fordel at lave en liste med kravspecifikationer. Skriv ned, hvad din platform som minimum skal tilbyde, udvælg et par stykker og prøv en demo. Og husk i sidste ende at vælge en løsning, der ikke kræver en masse ekstra udvikling for at passe til dig – for så er det, at det bliver besværligt.

2) Søgemaskineoptimering af din webshop

Din absolut vigtigste trafikkilde, når det kommer til online shopping, er Google. Derfor er det vigtigt, at din side er optimeret mod netop Google – og det skal tænkes ind helt fra starten, da du ellers ender med en helt uoverskuelig opgave.

Overordnet er de vigtigste elementer på din side title tags, metabeskrivelse, kategoritekster, produkttekster og billeder – optimerede og unikke billeder, vel at mærke.

3) Mulighed for webanalyse

Sidst men ikke mindst er det vigtigt med kontinuerlig hastighedstest, brugeranalyser og generel viden omkring dit site og hvordan køberne bruger det. 

Dette emne kan virke uoverskueligt og langhåret for mange, der bare gerne vil sælge produkter, men det er essentielt, hvis du vil foran dine konkurrenter. Derfor er det desto mere vigtigt at vælge en platform, der gør netop disse ting så nemme som muligt.

Hvilken løsning skal man vælge?

Der er mange løsninger på markedet, men en af dem, der fungerer særdeles godt, er Salecto. Med en løsning fra Salecto kan du koncentrere dig om at sælge, og lade andre stå for alt det tekniske. De tilbyder blandt andet følgende:

– Deling på sociale medier.

– Implementeret løsning til nyhedsbreve.

– Planlægning af kampagner.

– Responsivt design så din webshop kan tilgås fra både computer, tablet og mobil.

– Avanceret rapportering så du kan få daglige, ugentlig, månedlige og årlige nøgletal serveret i et enkelt system.

– Let at bruge sammen med Google Adwords.

Er du nysgerrig, så tag et kig på deres hjemmeside, og læs desuden de mange gode kundeanmeldelser.